راهکارهای صنعتی

معرفی انواع محصولات صنعتی و نیمه صنعتی

راهکارهای صنعتی

معرفی انواع محصولات صنعتی و نیمه صنعتی

  • ۰
  • ۰

بهترین فصل و زمان برای حجامت : حجامت یک طب سنتی است که از قدیم تاثیر داشته و همچون داروهایی گیاهی و طب سوزنی کاربرد دارد. حجامت دواى هر دردى است مگر مرگ یکی از روش‌ های توصیه شد? در دین اسلام که آثار اعجاب انگیزی در سلامت دارد حجامت است. حجامت در طب سنتی فواید فراوانی برای بهبود برخی از بیماری ها دارد اما اگر می خواهید از این روش استفاده کنید باید بدانید که این روش مقررات خاص و زمان خاصی برای انجام دارد و برای برخی از افراد مضر است.

بهترین فصل و زمان برای حجامت

در فصل بهار غلیان و جوشش خون و ‏جمع شدن مواد سمی در خون شدت پیدا می کند به طوری که در این فصل بسیاری از بیماری ها به دلیل آن جوششی که در بهار دارد ‏شدت پیدا می کند و مواد زائد خون که باید دفع گردند نیز افزایش می یابند. بهترین زمان برای حجامت نیمه دوم ماه قمری  از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد ماه است. اما باید توجه داشته باشین حجامت در روزهای چهارشنبه و جمعه روزهای خوبی نیست ولی روز های دیگر هفته خصوصاً عصر یکشنبه و صبح پنجشنبه حجامت بسیار مفید است.

بهترین فصل و زمان برای حجامت

حجامت خشک یا مرطوب ؟

حجامت در طب سنتی یک فرم باستانی از طب جایگزین است که با دو روش حجامت میکنند. حجامت خشک و مرطوب . در هر دو مدل پزشک از یک ماده قابل اشتعال، مانند: الکل، گیاهان یا کاغذ استفاده میکند.

حجامت خشک

الکل، گیاهان یا کاغذ را در فنجان قرار میدهد و آن را به آتش می کشد تا زمان خاموش شدن آتش ، فنجان را بر روی پوست شما قرار می دهد همانطور که هوای داخل فنجان خنک می شود، خلاء ایجاد می کند. مکش باعث می شود که پوست شما حجیم شود و رگ های خونی شما گسترش یابد ؛ فنجان، معمولا تا 3 دقیقه در محل قرار می گیرد. میتوانید، برای مکش از یک پمپ پلاستیکی به جای آتش استفاده کنید گاهی اوقات درمانگران از فنجان های سیلیکون استفاده می کنند، که به راحتی روی پوست حرکت میکنند و برای ماساژ قابل استفاده هستند .

حجامت مرطوب

با قرار گرفتن لیوان به مدت 3 دقیقه بر روی پوست ،یک مکش خفیف صورت میگیرد سپس پزشک فنجان را برداشته و با استفاده از یک اسکنال کوچک برش های سطحی و کوچک را بر روی پوست ایجاد میکند بعد برای بار دوم مکش را انجام میدهد، تا مقدار کمی خون خارج شود. در اولین جلسه شاید برای شما از 3-5 فنجان استفاده شود یا شاید فقط یکی را امتحان کنید، تا ببیند چگونه پیش میرود انجمن حجامت بریتانیا، یادآور می شود که این نادرست است، که بیش از 5-7 فنجان دریافت کنید.

بعد از حجامت، از پماد آنتی بیوتیک  و باند برای جلوگیری از عفونت استفاده میشود و پوست شما در عرض 10 روز دوباره به حالت طبیعی برمیگردد . حامیان حجامت مرطوب، معتقدند که این روش مواد و سموم مضر بدن را از بین می برد و حالت تسکین دهنده دارد. اما این ثابت نشده است.

دکتر ملاحی ، دکتر طب سنتی در گرگان موسسه طب الرضا خدمات اعم از : ماساژ درمانی ، طب گیاهی و طب سوزنی را با مهارت و تجربه و علم بالایی در این مرکز برای بیماران خود انجام می دهد.

  • ۹۸/۰۹/۲۴
  • معصومه بیات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی