راهکارهای صنعتی

معرفی انواع محصولات صنعتی و نیمه صنعتی

راهکارهای صنعتی

معرفی انواع محصولات صنعتی و نیمه صنعتی

  • ۰
  • ۰

نقش فیلتر هوا موتور سیکلت در سرعت و قدرت آن : اگر علاقه دارید که سرعت بیشتری هنگام موتورسواری داشته باشید ، از تمیز و نو بودن فیلتر هوا خود غافل نشوید. افزایش ورودی هوا از آسان ترین و ارزانترین روش‌های افزایش توان موتور است. اگر فیلتر هوای موتور را مثل شش‌های بدن انسان تصور کنیم، وظیفه‌ی آن جلوگیری از ورود ذرات ناخواسته همراه جریان هوا به درون موتور است. این قطعات به راحتی قابل ارتقا یافتن هستند که در نتیجه باعث می‌شوند هوای تمیزتری به موتور راه یابد و با افزایش احتراق، توان خروجی موتور بیشتر شود.

انواع فیلتر هوا موتور سیکلت

فیلتر هوا فوم روغنی موتورسیکلت

استفاده از این نوع فیلتر هوا در موتورهای کراس بسیار مشهود است. در این نوع موتورها فیلتر هوا با روغن عمل می کند و فوم تنها نقش ساپورت و پشتیبانی از روغن را دارد. برای بهبود عملکرد فیلتر هوا شما باید به فوم در فیلتر هوا روغن بزنید. برای تمیز کردن این نوع فیلتر هوا، آن را چندین بار در حلال شستشو دهید.

فیلتر هوا پارچه ای موتور سیکلت

این فیلتر هوا موتورسیکلت ، دارای یک ساختاری مشابه کاغذ است که در داخل یک فلز قرار گرفته است.عملکرد آنها بسیار عالی است و اجازه می دهد تا هوا به خوبی جریان پیدا کند. این نوع فیلتر هوا دارای یک روغن مخصوص است که توسط سازنده آن توزیع می شود. برای تمیز کردن این فیلتر هوا، از آب و صابون استفاده کنید. سپس قبل از خشک کردن، آن را روغن بزنید. نگهداری صحیح از فیلتر هوا ، عمر مفید آن را افزایش می دهد.

نحوه مراقبت از فیلتر هوا موتور سیکلت

اگر اجزاء فیلتر هوا آلوده شوند، مقاومت بیشتری در مقابل هوای ورودی از خود نشان می دهند که این امر موجب تحمیل توان خروجی بیشتر و مصرف اضافة سوخت می شود.

فیلتر هوا باید به صورت منظم هر چند وقت یکبار سرویس و یا در صورت نیاز تعویض شود.

فیلتر هوا پس از سواری در هوای غبارآلود به سرویس بیشتری نیاز دارد.

از روشن کردن انجین در شرایطی که فیلتر هوا بر سر جای خود قرار نگرفته خودداری کنید؛ زیرا این کار ممکن است به طور جدی به انجین آسیب وارد کند.

اگر  در مسیر حرکت روزانة شما گرد و غبار زیادی وجود دارد و یا مرطوب و گل آلود است، باید فیلتر را بیشتر از آنچه در جدول وارسی فنی آمده است مورد رسیدگی قرار دهید.

اگر هر مو-قع بر حسب اتفاق فیلتر هوا دچار آب گرفتگی شد، فوراً فیلتر و داخل درپوش محفظة آن را خشک کنید.

مراحل تعویض فیلتر هوای موتورسیکلت

۱٫ زین اصلی را بردارید.
۲٫پیچ های درپوش فیلتر هوا را باز کرده و درپوش را از جای خود بردارید.
۳٫فیلتر را خارج کنید.
۴٫اگر فیلتر پاره شده، آسیب دیده و یا بیش از حد کثیف شده است، آن را با یک فیلتر نو تعویض کنید.
۵٫فیلتر تعویض شده را در سر جای خود قرار داده و درپوش را بعد از نصب با پیچ ببندید.

 

مرحله تمیز کردن فیلتر هوای خشک

فیلتر خشک معمولا کاغذ فیلتر یا پارچه های غیر بافته است.

  1. عنصر فیلتر فیلتر هوا را بردارید. به یاد داشته باشید هنگام جداسازی، عنصر فیلتر را نصب کنید.
  2. عنصر فیلتر را به آرامی آن را ارتعاشی نکنید. همچنین می توان آن را از داخل با هوا فشرده منفجر کرد تا گرد و غبار داخلی را از بین ببرد.
  3. گرد و غبار خارجی را با قلم مو بریزید.
  4. پس از تمیز کردن، باید بررسی شود که آیا عنصر فیلتر آسیب دیده است. اگر آسیب باشد، می توان آن را با چسب اصلاح کرد. اگر عنصر فیلتر به طور جدی آسیب دیده و یا نمی تواند تمیز شود، باید آن را با موارد جدید جایگزین کنید.

روش تمیز کردن فیلتر هوای مرطوب

عنصر فیلتر مرطوب از مواد پلی اورتان اسفنجی ساخته شده است.

  1. پیچ پیچ هوا را خنثی کرده و پوشش فیلتر هوا را بردارید.
  2. محکم کردن قلاب ثابت، حذف عنصر فیلتر و قاب پشتیبانی، و جدا کردن دو.
  3. بنزین یا مواد تمیز کننده را داخل حوضچه تمیز کنید، عنصر فیلتر را در محلول تمیز غوطه ور کنید و به آرامی آنرا بشویید.
  4. عنصر فیلتر را با هر دو کف دست فشار دهید و محلول تمیز کردن کثیف را فشار دهید. برای جلوگیری از شکستن عنصر فیلتر، عنصر فیلتر را با دست نچرخانید. هنگام تمیز کردن، به دقت بررسی کنید که آیا عنصر فیلتر شکسته شده یا ترک خورده است. اگر خسارت وجود دارد، آن را با یک جایگزین جایگزین کنید.
  5. اگر عنصر فیلتر و قاب پشتیبانی با هم ثابت می شوند. این می تواند در محلول تمیز کردن ۱۰ تا ۱۵ دقیقه غوطه ور شود و پس از برداشت، محلول تمیز تمیز می شود.
  6. قطره ای از روغن موتور بنزینی را بر روی سطح فیلتر تمیز ریخته و آنرا کمی روغن زده کنید.
  7. محفظه فیلتر هوا را با یک پارچه تمیز کنید، عنصر فیلتر را بر روی قاب پشتیبانی قرار دهید و آن را در جهت معکوس حذف کنید. موقعیت نصب صحیح است، در غیر این صورت فیلتر هوا قادر نخواهد بود فیلتر شود.

اگر فیلتر به درستی در جای خود قرار نگیرد، گرد و غبار و آلودگی های محیطی را مستقیماً به خود می گیرد و این امر موجب استهلاک سیلندر، کاسته شدن از عمر مفید انجین و تحمیل توان اضافی بر آن خواهد شد. فیلتر هوا را با دقت و به درستی در جای خود قرار دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره فیلتر هوا با ما تماس بگیرید

  • ۹۸/۱۰/۰۵
  • معصومه بیات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی