راهکارهای صنعتی

معرفی انواع محصولات صنعتی و نیمه صنعتی

راهکارهای صنعتی

معرفی انواع محصولات صنعتی و نیمه صنعتی

۱۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نوردهی از سقف یکی از روش‌های اصلی در نورپردازی اتاق : نوردهی از سقف یکی از روش‌های اصلی در نورپردازی اتاق است و بسته به نوع جایگذاری منابع نوری و تراکم لامپها می توان از این شیوه برای ایجاد نورپردازی پس زمینه نورپردازی کلی و یا نوبت دهی در محل کار و یا به شکل تاکیدی در یک اتاق استفاده کرد.

نوردهی از سقف یکی از روش‌های اصلی در نورپردازی اتاق

روش های زیادی برای نصب پایه های سقفی وجود دارد بیشتر پایه های سقفی از حباب های شفاف باب های منحنی با طرح نوین یا حباب هایی با اشکال هندسی ساخته می شوند که اغلب به سقف متصل و یا از آن آویزان می شوند.

می توان از یک یا چند منبع نوری برای ایجاد نورپردازی کلی در یک اتاق استفاده کرد این منابع نوری اغلب در نقاط پر رفت و آمد مانند راهروها، آشپزخانه ها و سرویس بهداشتی منازل به کار گرفته می شوند به ویژه اگر سقف کوتاه باشد.

پنج نوع از چراغ های سقفی برای تولید نور متمرکز و مستقیم به کار میروند:

1- آویز های تکی

2-لوسترهای چند شاخه

3- حباب های تخت یا برجسته سقفی

4-چراغهای نورافکنی

5-چراغ های رشته ای

آویز ها از سقف یا بخش بالای دیوار آویزان می شوند و می توان بر طبق نوع نصب از آن ها برای نورپردازی کلی یا نور دهی تکمیلی استفاده کرد. می توان برای تولید نوری پخش و یکسان حباب را با مواد نیمه شفاف پوشاند تا شعاع های نور در تمام اتاق پخش شود و یا با ایجاد شکل روی حباب مثلاً به وسیله نقاشی یا ویترای نور را به مسیر خواست هدایت کرد نورپردازی تکی ایجاد کرد.

همچنین می‌توان آویزهای کوچک را در نقاط مختلف سقف آویزان کرد و یا حتی چند آویز کوچک را در یک نقطه جمع کرد تا هم نور بیشتری ایجاد شود و همین ویژگی تزئینی یا بصری بهتری به دست آید در این روش یا همه آویز ها یک شکل اند و یا آویز هایی با رنگ ها و شکل های متنوع به کار برده می شود.

نمایشی ترین نوع نوپردازی سقفی

لوستر ها هم از از نوع آویزند منتها اغلب چند شاخه هستند که حباب ها و یا لامپ های شمعی و معمولی به این شاخه ها متصل شده اند. لوستر ها که تزیینات بسیار متنوعی در ساخت آن ها به کار می روند نمایشی ترین نوع نوپردازی سقفی را ارائه می دهند و کیفیت نور لوستر بسته به میزان نور و قدرت نور حباب ها و نوع ساخت پایه تعداد شاخه ها و شکل حباب های لوستر که بسیار متنوع است و وجود یا عدم وجود دیمر متفاوت است.

برای تهیه لوستر ابتدا باید به چیدمان منزل و اندازه لوستر مورد نیاز در هر فضا توجه نمایید. چنانچه فضای مورد نیازتان وسیع باشد لازم است لوستر چند شاخه و بزرگ تهیه کنید تا نور کافی را به دست آورید؛ اما در اتاق های کوچک می توانید لوستری نصب کنید که ساده باشد. از سویی نوع لامپی که به لوستر متصل می شود نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.

مسلما این که لامپ ها رو به بالا باشند یا رو به پایین قرار گیرند در انتخاب شما تاثیر گذار خواهد بود اگر بخواهیم نور زیادی در فضای اتاقتان داشته باشید بهتر است از لوستری استفاده کنید که لامپ های آن رو به پایین باشد با این همه ممکن است از لامپ های هالوژنی برای نورپردازی موضعی بهره بگیرید و لوستر در اتاق شما فقط جنبه تزیینی داشته باشد در این صورت لوستری ظریف یا چند لامپ شمعی کفایت خواهد کرد.

انتخاب لوستر با توجه به نوع چیدمان

لوسترهای کریستال یا برنزی با شیوه چیدمان کلاسیک همخوانی دارند و در اتاق هایی که با مبلمان سنتی آراسته شده اند به خوبی می توان از آنها استفاده کرد لوستر های برنجین یا طلایی که اصطلاحاً آب طلا داده شده‌اند نمای باشکوه دارند و به لوازم اتاق جلوهای چند برابر می دهند به همین دلیل در اتاق های پذیرایی کاربرد می یابد.

لوستر های پارچه ای حصیری و بلورین به شکل گوی برای اتاق های خواب مناسب اند و اگر رنگ های گوناگون داشته باشند نور رنگین را در اتاق پخش کرده محیطی شاعرانه به وجود می آورند به طور کلی باید گفت لوسترها نور عمومی اتاق را فراهم می آورند و فضا را بدون کنتراست و یک دست جلوه می دهد که در نتیجه همه لوازم و اثاثیه اتاق بی روح و خشک به نظر می‌رسد.

این در حالی است که آباژورها  ایجاد تضاد و سایه روشن در نور فضا را از یکنواختی و کسالت خارج می‌کنند به همین دلیل ترکیب کردن این دو نوع نور یعنی نور عمومی لوستر نور تزیینی آباژور در کنار هم و در یک اتاق توصیه می‌شود . چراغ های داخل سقفی کوچک ترین نوع در این دسته هستند که اغلب بر روی ارسال نور به یک نقطه خاص بر روی آرک ها یا سقف نصب می شوند. این نوع چراغ ها را می توان کاملا درون سقف، کاملا بیرون سقف یا به صورت نیمه داخل نصب کرد و برای هر سه نوع نورپردازی از آنها استفاده کرد.

استفاده از چراغهای سقفی در نورپردازی

چراغ های سقفی همچنین برای اتاق هایی باسقف های کوتاه که نور آویز ها برای آنها مناسب نیست به کار می روند. چراغ های نورافکنی هم مثل چراغ های سقفی بسیار کوچک در انواع و اشکال بسیار متنوع در دسترسند، البته انواع گوناگون چراغ های نورافکنی قابلیت تنظیم بالایی دارند و بیشتر برای تمرکز یا تاکید بر نقاط خاص در فضا استفاده میشود.

این چراغ ها را می توان روی دیوار سقف کف ستون ها به صورت پشت سر هم یا تک تک و با مفصل هایی که امکان تنظیم را به وجود می آورند استفاده کرد.

نورافکن ها بهترین گزینه برای نورپردازی تاکیدی

نورافکن ها بهترین گزینه موجود برای نورپردازی تاکیدی هستند زیرا حباب و پایه آن ها به گونه ای طراحی شده اند که یک مجموعه نور متمرکز ایجاد می کنند و می توان هر یک از آنها را کج کرد چرخاند و یا با هر زاویه که مورد نیاز است تنظیم کرد همچنین می توان با کار گذاشتن چراغ های نورافکن به صورتی که منابع نوری متداخل را پدید آورند از آن ها برای نورپردازی کلی فضاهای بزرگ استفاده کرد  این روش نوری پخش به وجود می‌آید که از نور یکسانی که دیگر پایه ها مانند آویز ها به وجود می آورند زیباتر است .

 

  • معصومه بیات
  • ۰
  • ۰

ماشین آلات خط تولید اشترودل غذایی و شیرین :  دستگاه خط تولید اشترودل غذایی و شیرین توسط شرکت  توس ماشین طراحی و ساخته شده است، این دستگاه برای اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس سایت مراجعه کنید. www.toosma.com

 

معرفی ماشین آلات خط تولید اشترودل غذایی و شیرین

این خط تولید مناسب برای انواع اشترودل هایی غذایی و شیرین،  برای تولید خمیر این محصولات باید به دستگاه خط تولید آن توجه داشت و با دقت بیشتری انتخاب نمود زیرا بسیاری از دستگاه ها به نظارت زود به زود و بررسی های منظم نیاز دارند و به سرعت باید سرویس دستگاه ها را انجام داد.حال آنکه در شرکت توس ماشین تمامی اصول برای کیفیت بهتر این کالا رعایت شده و شما خریدار گرامی می تواید با خیالی آسوده خط تولید مورد نیاز خود را خریداری کنید.

دقت وزنی دستگاه Galaxy Multiple CSU12000 بین 1 تا 3 گرم می باشد یعنی امکان خط این محصول در انازه گیری وزنی خمیر اشترودل بین 1 تا 3 گرم می باشد که بسیار ناچیز است. ظرفیت این ماشین تولید 12000 خمیر اشترودل در یک ساعت می باشد و ابعاد آن (22+7+10)*1.1*3.5 m می باشد. مشتریان و خریدارن عزیز توجه داشته باشند که شرکت توس ماشین قادر به ساخت ماشین و خط تولید مورد نیاز شما با ابعاد مور نظر شما می باشد.

 

نحوه کار خط تولید اشترودل غذایی و شیرین

  • خمیر اشترودل در مخزن دستگاه ریخته و با فشار دادن یک کلید ، خمیر به صورت اتومات داخل قالب ناناشترودل تزریق شده و سپس در عرض چند ثانیه نان اشترودل تولید می شود.
  • خمیر اشترودل در محل پرس گذاشته شده و با مواداشترودل پر می شود و سپس قالب ها ی اشترودل را به صورت اتومات پرس می کنند.
  • پس از آن پیراشکی در فر گردان به صورت تنوری و بدون روغن پخت می شود.
  • این دستگاه همچنین دارای سرخ کن مخصوص بوده و می توان پیراشکی را با روش سرخ کردن آماده کرد.

 

قیمت خط تولید اشترودل غذایی و شیرین

با توجه به نوسانات ارزی در بازار قیمت دستگاه Galaxy Multiple CSU12000 ثابت نمی باشد و دارای نوسان است. همچنین با توجه به ابعاد سفارشی شما و دیگر امکانات قیمت این دستگاه مشخص می شود.برای اطلاع بیشتر شما می توانید با متخصاصان فروش در این امر در شرکت توس ماشین ارتباط برقرار کنید.

 

شرکت ساخت انواع خط تولید اشترودل غذایی و شیرین

شرکت توس ماشین متخصص و طراح ماشین آلات صنایع غذایی آردی از جمله  دستگاه میکسر 500Z کیلویی، کانوایر 101 ،  قالب نان،تولید کننده واگن حمل محصول می باشد، ما انواع مختلفی از قالب نان را طراحی و تولید کرده ایم،برای خرید و اطلاع از قیمت محصولات کافیست با ما تماس بگیرید.

09123194549

 

  • معصومه بیات
  • ۰
  • ۰

گل سدوم

گل سدوم

زمان گلدهی آن ماه خرداد است. مناسب ترین گل برای باغ های عمودی میباشد.در مقابل تابش آفتاب به خوبی رشد می کند. گل مناسب باغچه در مناطق گرمسیری و صخره ای است. گل دهی و رشد با آمدن فصل سرما اتمام می یابد و بهار سال بعد شاهد رشد و گلدهی مجدد این گیاه خواهید بود. گل ناز نیز با نمود پوششی برای باغچه گزینه ای مناسب و ایده آل است و در مناطقی چون اهوازو بوشهر پرورش داده می شود.

گیاه سدوم مورگانیانوم در خاک های سبک و خشک و در زیر نور آفتاب شدید به خوبی رشد و نمو می کنند و مناسب باغ های صخره ای می باشند.

ساکولنتی گیاهان خانواده کراسولاسه عموماً به صورت درختچه و یا بوته ای شکل با برگ و ساقه های ضخیم و نرم و گوشتی اند. اکثراً رشد عمودی دارند.احتمالا آن را در بازار به اسم سدوم مورگانیانوم پیدا می کنید. ساکولنتی زیبا و تپل است که در انگلیسی به آن “دم الاغ” هم گفته می شود! این اسم زیبا را به خاطر آویزان شدنش از لبه گلدان دریافت کرده است!
سدوم مورگانیانوم ساکولنتی آسان رشد و زیبا است که ردیف هایی از برگ های آبدار و اشک مانند دارد. این گیاه برای پرورش در گلدان های آویز بسیار مناسب است. البته می توان آنها را در گلدان کوچکی کاشت و شاخسارش را با استفاده از قیم بالا نگه داشت. یک مورگانیانوم بالغ ممکن است شاخساری به درازای ۶۰ سانتی متر هم داشته باشد که با برگ های خاکستری – سبز، شاداب و گوشت آلودش، شما را به یاد قطرات باران بیاندازد.

این گیاه در اواخر تابستان گل هایی به رنگ های زرد، قرمز و سفید، می دهد.

سدوم مورگانیانوم شرایط رشد گیاه سدوم مورگانیانوم

– نور
گیاه به مکانی با آفتاب زیاد نیاز دارد. بهترین جای قرار دهی سدوم مورگانیانوم، در جلوی یک پنجره آفتابی است. گیاه می تواند نور مستقیم را تحمل کند.
– آبیاری
در طول فصل بهار و تابستان گیاه را به خوبی آبیاری کنید. قبل از آبیاری مطمئن شوید سوراخ های زهکش گلدان باز و به اندازه کافی هستند. اگر سوراخ ها ناکافی بودند، به وسیله میخ، دریل یا هر شئ دیگری، تعدادی سوراخ به کف گلدان اضافه کنید. با فرا رسیدن فصل زمستان آبیاری را، به تدریج به ماهی یک بار کاهش دهید.
– دما
سدوم مورگانیانوم در فصل تابستان دمای متعادل را ترجیح می دهد. در زمستان در هوای اندکی سرد هم به رشد خود ادامه می دهد اما هوای گرم تر را دوست دارد.
– خاک
خاک مخصوص ساکولنتی با زهکشی خوب، خاک مناسب برای رشد سدوم مورگانیانوم است. بهتر است که پی اچ خاک در حدود ۶ باشد (اندکی اسیدی).
– کود دهی
گیاه را در طول فصل رشد با کودهای مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، کود دهی کنید. می توانید از کودهایی که مواد غذایی را به تدریج در خاک آزاد می کنند و در اختیار گیاه قرار می دهند، در ابتدای فصل رشد، استفاده کنید. گیاهان جوان تر را با کودهایی که حاوی درصد نیتروژن کمتری هستند کود دهی کنید.

مورگانیانوم به وسیله کاشت دانه و یا قلمه برگ تکثیر می شود.
برای تکثیر گیاه به این روش، برگی نسبتا جوان از آن را به کمک تیغ یا چاقویی تیز و تمیز از شاخه جدا کنید. برگ را با دمبرگ آن ببرید. می توانید برگ را برای مدتی در محل تمیزی بگذارید تا محل زخم آن خشک شود و یا می توانید آن را بلافاصله بکارید. گلدانی کوچک را با خاک مخصوص ساکولنت یا همان کاکتوس پر کنید. برگ های گیاه تان را در آن بکارید.

می توانید برگ ها را درون خاک هم فرو نبرید و آنها را تنها روی خاک بگذارید. در این هنگام بهتر است روی گلدان را با پلاستیکی شفاف بپوشانید تا رطوبت کافی برای ریشه زنی برگ ها فراهم باشد. بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که برگ ها جوانه زدند و گیاهچه های کوچکی تشکیل داده اند.

گیاهان بزرگ تر را می توان از طریق تقسیم بوته هم تکثیر کرد.
برای تکثیر به روش این روش، ابتدا صبر کنید تا گیاه به اندازه کافی رشد کند، سپس به کف و دیواره های گلدان چند ضربه آهسته وارد کنید و گیاه را از داخل آن درآورید. با احتیاط گیاه را به ۲ یا چند بوته تقسیم کنید و هر بوته را در گلدانی کوچکتر به صورت جداگانه، که از قبل با خاک تازه پر شده باشد، بکارید.
نحوه تعویض گلدان گیاه سدوم مورگانیانوم
تعویض گلدان سدوم مورگانیانوم را بر حسب نیاز انجام دهید. بهتر است این کار در فصول گرم صورت گیرد.
برای تعویض گلدان گیاه ابتدا اجازه دهید خاک گلدان ساکولنت تان خشک شود. سپس به کف و دیواره های گلدان چند ضربه آهسته وارد کنید، خواهید دید که گیاه به راحتی از داخل گلدان خارج می شود. خاک قدیمی اطراف ریشه گیاه را به آرامی با دست جدا کنید و در این هنگام هر گونه ریشه مرده، خشک شده و گندیده را هم از گیاه جدا کنید
به ساکولنت تان قارچ کش بزنید. گلدانی تنها یک سایز بزرگ تر از گلدان قبلی گیاه فراهم کنید و ساکولنت را در آن بکارید، سپس گلدان را با خاک تازه و مخصوص گل پر نمایید .

  • معصومه بیات
  • ۰
  • ۰

صفر تا صد راه اندازی خط تولید فیلتر هوا : وجود فیلتر هوا در خودرو به عنوان یکی از اجزای اصلی سیستم خودرو به شمار می آید. همانطور که می دانید فیلتر هوا برای جلوگیری از عبور گرد و خاک به داخل موتور مورد استفاده قرار می گیرد .

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که به دنبال شغلی آسان با درآمد بالا هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم تا درباره تولید فیلتر هوا بیشتر بدانید.

شرکت سگال صنعت علاوه بر فروش مستقیم  فیلتر هوا ایده ای برای سرمایه گذاری شما عزیزان دارد، واگذاری خط تولید فیلتر هوا گزینه ای بسیار عالی برای در آمد زایی و تولید فیلتر هوا می باشد، ارائه مشاوره خدمات فنی و مهندسی ،خدماتی است برای راهنمایی بهتر شما عزیزان ،لطفا با ما تماس بگیرید.

راه اندازی خط تولید فیلتر هوا در یک نگاه

در ساخت خط تولید فیلتر هوا دو ماده اولیه به صورت دستی طبق فرمول خاصی ترکیب و با میکسر صنعتی دستی مخلوط و در قسمت مواد ریز قالب های پلاستیکی ریخته می شوند و بعد از گذشت چند دقیقه تبدیل به فیلتر هوا می گردند این تکنولوژی جدید بوده و نیاز به گاز یا آب ندارد.

بخش های خط تولید فیلتر هوا خودرو

  •  مواد اولیه فیلترهوا
  • قالب های فیلتر هوا
  • دستگاه های تولید فیلتر هوا

مواد اولیه تولید فیلتر هوا

پلی، ایزو، کاغذ چین خورده استاندارد فیلتر هوا، کاغذ خام فیلتر هوا(رول).دی ام اف.چسب کاغذ فیلتر هوا.توری آلومینیومی فیلتر هوا ، قالب انواع فیلتر هوا

فوم پلی یورتان :یکی از مواد اولیه در تولید فیلتر هوا خودرو می‌باشد که از واکنش شیمیایی دو مایع پلی ال و ایزو (ایزوسیانات) تولید می‌شود.لازم است پلی ال و ایزوسیانات به خوبی و با نسبت ترکیب مشخص با هم میکس شوند تا زنجیره‌های پلیمری پلی یورتان به خوبی تشکیل شوند.

مشاهده شده برخی موادهای موجود در بازارخالص نبوده (پلی را با موادی مثل کربنات یا روغن برای سود جویی ترکیب می‌نمایند). و ازکاغذهای بی کیفیت با گرید پایین و چین غیراستاندارد جهت فروش استفاده می شود.

قالب های فیلتر هوا

قالب فیلترهوای پژو، فیلتر هوای پراید، فیلتر هوای پژوSD کوچک و بزرگ، فیلتر هوای زانتیا، فیلتر هوایL90، فیلتر هوای مگان، فیلتر هوای پیکان‏، فیلتر هوای نیسان، فیلتر هوای پیکان انژکتوری در بازار آماده موجود است برای انواع دیگر خوذرو باید قالب ساخته شود که آنها را با قالب های تزریق پلاستیک و به وسیله ماشین های تزریق پلاستیک میتوان ساخت .

دستگاه های تولید فیلتر هوا:

برای راه اندازی خط تولید فیلتر هوا وجود دستگاه مجهز و خوب یک رکن مهم و اساسی است.امروزه شرکت هایی وجود دارند که دستگاه های تقلبی زیاد تولید میکنند و به بازار عرضه می کنند و خریداران با نداشتن اطلاعات کافی آن را خریداری می کنند و در همان ابتدای کار ضررهای زیادی را متحمل می شوند. دستگاه تولید فیلتر هوا که به شما می‌دهند فاقد کیفیت بوده و حتی چنانجه فیلترهوا تولید نمایید از بسیاری از فیلترهای تولیدی هوا ایراد گرفته و نمی‌خرند.

راه اندازی خط تولید فیلتر هوا مستلزم داشتن دستگاه با کیفیت و تهیه آن ازتولید کننده معتبر به علت خدمات پس از فروش ومشاوره و حمایت صادقانه میباشد نه وعده های پوچ و وسوسه برانگیز.لطفا کمی تحقیق نمایید بعد تصمیم بگیرید.

انواع دستگاه تولید فیلتر هوا

دستگاه چین کن: کاغذ خام توسط این دستگاه چین می شود. به این صورت که کاغذ خام (رول کاغذ) در ابتدای دستگاه نصب می شود و در انتها کاغذ چین شده تحویل می دهد.

دستگاه تزریق: دستگاه ، ایزو و پلی مورد استفاده در فوم PU را وزن نموده و در داخل قالب مورد نظر تزریق می نماید. این دستگاه در دو مدل موجود میباشند.

۱-  دستگاه های اتوماتیک رباتیک خط تولید فیلتر هوااین نوع دستگاه های فیلتر هوا به صورت اتوماتیک کار تزریق فوم را انجام می دهد.این دستگاه ها دارای شیر و هد متحرک هستند و به هیچ وجه از میز CNC استفاده نمی شود.دستگاه های تمام اتوماتیک همان دستگاه های نیمه اتوماتیک تزریق فوم PU دارای میز CNC میباشند که با اضافه کردن قطعاتی همانند، میز، تسمه و موتور، تبدیل به دستگاه به اصطلاح تمام اتوماتیک شده اند.

۲- دستگاه های نیمه اتوماتیک خط تولید فیلتر هوا:همان گونه که از اسم این دسته پیداست مقداری از کار این خط تولید فیلتر هوا غیر اتوماتیک بوده و نیاز به نیروی کار برای انجام بعضی امور وجود دارد.در این دستگاه ها نیاز به میزCNC میباشد.

چند نکته در رابطه با دستگاه دارای میز CNC

دستگاه دارای میز CNC چون از تسمه و زنجیر استفاده می کنند، دارای دقت پایین و لرزش می باشند.

دستگاه دارای میز CNC چون از تسمه و زنجیر استفاده می کنند، نمی توانند با کیفیت و بدون پرش، فیلتر دایره ای و بیضی تولید کنند.

شرکت صنعت سگال فیلتر

شرکت صنعت سگال فیلتر با همکاری متخصصان و کارشناسان خود در صنعت فیلتر سازی ، آماده ارائه مشاوره خدمات فنی و مهندسی در زمینه ی طراحی ، ساخت ، تامین مواد ، نصب و راه اندازی ، نگهداری و تعمیرات در خصوص صنعت فیلترسازی می باشد که با استفاده از زبده ترین و ساده ترین تیم کارشناسی و فنی آماده ارائه خدمات رسانی می باشد.

  • معصومه بیات
  • ۰
  • ۰

هشدار در مورد خرید دستگاه:

گارگاهی که دستگاه تولیدفیلترهوا درآن میباشد الزاما محل تولید دستگاه فیلتر نمیباشد.کارگاه تولید دستگاه فیلتر هوا خودرو محلی است که شاسی دستگاههای تولیدفیلتر را درحال ساخت رامشاهده کنید فیلترهوای خودرو یک قطعه کاملا مصرفی بوده وتولید آن نیز درآمد زا میباشد.

اما اخیرا مشاهده شده یک سری شرکتهای واسطه ادعای ماشین سازی نموده وباعناوینی مثل طرح توجیهی یا دستگاه دستی تولید فیلتر هوا به همراه قالب وکارآفرینی سعی درفروش دستگاههای فیلترهوای بی کیفیت مینمایند.اگردرخواست بازدید ازکارگاه تولید دستگاه فیلترهوانمایید تلفنی قبول نموده ولی اگرمصمم شوید طفره رفته یا فقط دستگاههای آماده به شما نشان داده یا عنوان مینمایند به علت جلوگیری ازکپی شدن دستگاه نمیتوانیم دستگاه تولید فیلترهوابه شما نشان دهیم ویا نهایتا عکس یافیلم دستگاه تولیدفیلتربه شما نشان میدهند وفقط کافیست امتحان نمایید.اگر دقت کنید این به اصطلاح بزرگترین تولیدکننده ها حتی فیلمی از عملکرد دستگاههای خود ندارند که نمایش دهند چون تولید کننده نیستندو دستگاههایی که میفروشند آنقدر بی کیفیت میباشد که قابل نمایش نیست یاعکس دستگاههای خارجی را درسایتشان مشاهده مینمایید.
مشاهده شده بعضی شرکتهای به اصطلاح ماشین ساز که فقط واسطه ای بیش نیستند ازفیلم دستگاه های MN Group سواستفاده نموده وباتغییراتی در ویدیوی دستگاه فیلترهوا درسایت آپارات یا ویکی پدیا ازآن به عنوان تبلیغ استفاده نموده اند.

بازدید کننده محترم هنگام خرید دستگاه تولید فیلتر هوا تحقیق نمایید ودستگاه را از تولید کننده مجوز دار خریداری کنید تاهنگاممراجعه به ارگانهای ذیصلاح(اداره استاندارد-صنایع) مشکل پیدا نکنید وازهمه مهم ترخدمات پس ازفروش وتعمیرات میباشد لطفا قبل ازهراقدامی مطالب صفحه نکات مهم را نیزحتما مطالعه نماییدبسیارسودمند وپیش نیاز جهت واردشدن به عرصه تولیدفیلتر هوا وخرید دستگاه فیلتر هوای خودرو میباشد.

شرکت شایان فیلتر پارسه برای کلیه کسانی که قصد تولید فیلتر هوا را دارند ، کارگاه های آموزشی تولید فیلتر هوا را برگزار می کند ، این کارگاه ها با استاندارد های فنی و حرفه ای و دارای مدرک معتبر می باشد تا شما در زمان اخذ استاندارد برای تولید فیلتر هوا به مشکل بر نخورید .

شما می توانید درخواست درخواست کارگاه آموزشی خود را در فرم زیر ثبت نمایید . همچنین شرکت شایان فیلتر پارسه برای سال اول مواد اولیه فیلتر هوا خودرو را با قیمتی کاملا منصفانه برای کلیه شرکت کنندگان در کارگاه های آموزشی فراهم می کند و فیلتر هوا تولید شده را با قیمت بازار از آنها خریداری می کند.

شما بعد از گذراندن دوره های آموزشی تولید فیلتر هوا علاوه بر تولید فیلتر هوا استاندارد قادر خواهید بود دستگاه های فیلتر هوا را تعمیر و همچنین عیب یابی نمایید .

در این کارگاه آموزشی ، نحوه بازریابی برای فروش فیلتر هوا و همین طور راهکارهای سوددهی بیشتر نیز آموزش داده می شود.

از دیگر سرفصل های این کارگاه آموزشی نحوه فرمول گیر مواد و سرشکن کردن هزینه های تولید است .

شما با شرکت در کلاس های آموزش فیلتر هوا قادر خواهید بود ، فیلتر کلیه خودرو های داخلی و خارجی را تولید کنید .

موارد آموزشی تولید فیلتر هوا در شرکت شایان فیلتر پارسه

  • راه اندازی خط تولید فیلتر خودرو
  • آموزش صفر تا صد تولید
  • سرشکن کردن هزینه‌های تولید
  • رفع ایرادات موثر بر تولید
  • رفع ایرادات کارگاه
  • آموزش مونتاژ انواع فیلتر
  • آموزش فرمولهای نسبت گیری پلی و ایزو
  • یادگیری تولید فوم استاندارد و مرغوب
  • یادگیری تعمیر کامل دستگاه
  • راهکارهای سود دهی در تولید
  • نحوه بازاریابی محصولات
  • آموزش تمامی موارد مرتبط با انواع دستگاهای تولید فیلتر هوا در سراسر ایران
  • معصومه بیات
  • ۰
  • ۰

بیمه مسئولیت حرفه‌ای مدیران شهربازی‌ها و مکان‌های تفریحی در قبال استفاده کنندگان از دستگاههای شهربازی : این بیمه‌نامه خسارات جانی شامل فوت و نقص عضو و هزینه های پزشکی وارد به استفاده‌کنندگان از امکانات شهربازی یا اماکن تفریحی که ناشی از مسئولیت مدیر مجموعه باشد، را جبران می‌نماید. به شرط رعایت کلیه استانداردهای مربوط به تاسیسات و وسایل بازی موجود در شهربازی و وجود برنامه های مدون و علمی بازدیدهای دوره ای

مدیر شهربازی مسئولیت مشکلات احتمالی که در حین استفاده از دستگاه‌ها برای استفاده‌کنندگان رخ می‌دهد را بر عهده دارد. بیمه‌نامه مسئولیت مدیر شهربازی در مقابل استفاده‌کنندگان از دستگاه‌ها به منظور جبران خسارات ناشی از خطرات استفاده از دستگاه‌های شهربازی صادر می‌شود

مخاطبین بیمه نامه مسئولیت حرفه ای شهربازی چه کسانی هستند؟

مدیران شهر بازی, در قبال استفاده کنندگان از دستگاه های شهربازی به این بیمه نامه نیاز دارند

بیمه مسئولیت حرفه ای شهر بازی پاسارگاد چه خطراتی را تحت پوشش قرار می دهد؟

با توجه به شرایط مندرج در بیمه نامه ممکن است خطرات در یکی از سطوح ذیل مورد پوشش قرار گیرد:

فوت

نقص عضو

خسارت مالی 

شرایط بیمه مسئولیت حرفه ای مدیران شهر بازی پاسارگاد

شرایط عمومی یا متن بیمه نامه در واقع مفاد قرارداد فیمابین بیمه گر و بیمه گزار بوده که به امضای بیمه گر رسیده و تحویل بیمه گزار می گردد.کلیه جزئیات بیمه نامه به مانند پوششها، استثنائات، وظایف و تعهدات بیمه گر و بیمه گزار، مهلت اعلام خسارت، مرجع حل اختلاف و سایر موارد در آن درج گردیده است. شرایط عمومی بسته به نوع بیمه نامه صادره می تواند یک یا چندین صفحه باشد و همچنین شرایط عمومی در هرنوع بیمه نامه ثابت می باشد

شرایط و فرایند فسخ بیمه مسئولیت حرفه ای شهر بازی

این بیمه نامه ممکن است قبل از انقضای مدت با اخطار قبلی و کتبی 20 روزه از طرف بیمه گر یا بیمه گذار در موارد زیر فسخ گردد:

در صورت عدم پرداخت حق بیمه و حق بیمه اضافی در سر رسیدهای معین

در صورت تشدید خطر و عدم موافقت بیمه گذار به پرداخت حق بیمه اضافی مربوطه

در صورت کتمان یا اظهار خلاف واقع به بیمه گذار به طور غیر عمد درباره وضعیت خطر و احراز این امر قبل از وقوع حادثه

بعد از هر خسارت که بیمه گر ملزم به جبران آن باشد

از طرف بیمه گذار: در صورتی که کیفیت تشدید خطر کاهش یافته و یا از بین رفته و بیمه گر به تخفیف حق بیمه راضی نشود.
تبصره: در صورت فسخ از طرف بیمه گر، باید حق بیمه مدنی که باقی مانده است به صورت روزشمار محاسبه و به بیمه گذار برگشت شود، (به استثنای موارد مندرج در قانون بیمه) در صورت فسخ بیمه نامه از طرف بیمه گذار، حق بیمه برگشتی بر اساس تعرفه بیمه کوتاه مدت محاسبه خواهد شد.

 

  • معصومه بیات
  • ۰
  • ۰

نماسازی با فایبرسمنت طرح های طبیعی چوب و آجر : در ساخت یک بنا سازندگان بنا بر کاربرد آن سازه اولین شرط لازم استحکام و دوام بنا می باشد. در کشور ایران که بر روی گسل های فراوانی شهرها ساخته شده اند بطور حتم میبایست این بنا بتواند در برابر زلزله های تا ۷٫۵ درجه ریشتر تحمل نماید و خسارت جانی و مالی فراهم نیاورد و این کار با مصالح سنتی امکان پذیر نمی باشد و میبایست در ساخت بنا از مصالح جدید و دستورالعمل های استفاده از مصالح پیروی نمود.یکی از این مصالح سبک ، مستحکم و مقاوم به آتش فایبرسمنت میباشد.

نماسازی با فایبرسمنت طرح های طبیعی چوب و آجر

کنامیت توانسته این مصالح را با طراحی های جدید و نوین عرضه نماید. تا هم از استحکام و سبکی کافی برخوردار باشد و هم زیبایی های ویژه برای طراحان و معماران ایجاد نماید واحد تحقیقاتی این شرکت توانسته دو نوع مصالح جدید جهت نماسازی و کارهای دکوراتیو با کیفیت بسیار خوب تولید نماید که در حال حاضر دو نوع از آن در حال ساخت میباشد.در حالیکه هنرها از هم مجزا نمی باشند حافظ میفرماید

بیا تا گل برافشانیم می در ساغر اندازیم                     فلک را سقف بشکافیم طرحی نو دراندازیم

واحد تحقیق و توسعه کنامیت با پیروی از فرهنگ غنی این سرزمین امکان ساخت مصالح جدید دکوراتیو برای نمای ساختمان را فراهم نموده است.که شامل :نمای چوبی و نمای آجری

نمای چوبی فایبرسمنت

۱-نمای چوبی که از تکنولوژی خاصی استفاده میشود و از چوب طبیعی مدل برداری و قالب سازی میگردد که در طرح های متنوع و نقش های متفاوت از چوب طبیعی میباشدو میتواند خاطره طبیعت را یادآوری نماید در حالیکه معایب و اشکالات چوب را همراه ندارد مانند پوسیدگی در اثرقارچ ها ، کرم خوردگی ، آفتاب زدگی و در اثر نورماوراء بنفش را ندارد و میتواند سالهای سال با زیبایی و کمترین آسیب دوام داشته و از نظر مکانیکی نیز مقاوم در مقابل حوادث طبیعی مانند باران، زلزله و باد باشد.

نمای آجر فایبر سمنت برد

۲-در حالیکه آجر چینی در ایران قدمت حدود ۱۰۰۰ساله دارد ولی نماهای زیبائی از آجر نمیتوان بافت مگر در بناهای قدیمی و در همین حال استفاده از آجرنما که درحال حاضر رایج میباشد و سنگین بودن احتیاج به یک پشتیبان یا دیوار نگهدارنده دیگر دارد که این نما به آن چسبانده شود که خود در اثر حوادث طبیعی مانند زلزله و بارانهای شدید پس از مدتی از محل اصلی جدا شده و باعث خطرات و مشکلاتی میگردد و علاوه بر اینکه اینکار بسیار گران و زمان بر است و مدت طولانی برای این کاراحتیاج به دقت و نیرو دارد.

آجر چینی بدون بنایی

واحد کنامیت با طراحی صفحات آجرنمای برجسته که بندکشی شده و در رنگها و طرح های مختلف تولید می نماید توانسته این مشکل را براحتی حل نماید یک پنل با حدود ۱۲ میلیمتر ضخامت با طرح آجر برجسته و بندکشی شده و سبک و مستحکم ارائه میدهد که دست طراحان و معماران ساختمان را در انتخاب و تنوع ساخت باز میگذارد.

در همین حال استفاده از فایبرسمنت میتواند بعلت دوجداره بودن مسئله محل عبور لوله های تاسیسات را حل نماید و در آینده نردیک در صورت تمایل طراحان به بازگشت به معماری سنتی طرحهای مختلف آجرچینی اسلیمی را تقدیم معماران نماید که بتوانند هم در داخل ساختمان بصورت دکوراتیو و زیبا استفاده نمایند و هم در خارج ساختمان دیوارهایی با تنوع بسیار زیبای آجر چینی داشته باشند.

در این روش علاوه بر سبکی ، زیبائی و استحکام بسیار خوب در معماری مدرن و میتواند زیبای شگفت انگیز و متنوع داشته باشیم.

پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت برد) صفحات پیش ساخته سیمانی هستند که خواص مکانیکی آنها با استفاده از سیلیس و الیاف سلولزی بهبود یافته است . الیاف سلولزی به کار رفته در این صفحات، باعث افزایش مقاومت آنها در برابر تنش های فشاری و کششی ناشی از تغییرات دما شده و از بروز عیوب مختلف همچون ترک خوردگی و اعوجاج جلوگیری می کند. جهت اطلاع از قیمت فایبر سمنت و سفارش این محصول می توانید با همکاران ما تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند .
  • معصومه بیات
  • ۰
  • ۰

فایبرسمنت ارزانترین نمای ساختمان : تصاویر که مشاهده می کنید متعلق به یک مرکز مشاوره سرطان در دانمارک می باشد . این ساختمان از هفت خانه کوچک که در اطراف آن فضای سبز قرار دارد تشکیل شده است . هر خانه عملکرد خاص خود را دارد که در کنار یکدیگر مجموعه ای منسجم را با کاربردهای مختلفی مانند کتابخانه ، آشپزخانه ، اتاق مکالمه ، سالن ، مغازه ها ، سالن بدنسازی و … را تشکیل می دهند.

ارتفاع متفاوت سقف و مصالح به کار رفته در این ساختمان به معنای آن است که این ساختمان از معماری منحصر به فردی برخوردار است که به وضوح آن را از ساختمانهای بیمارستان اطراف متمایز می کند. طراحان و پیمانکاران در ساخت نمای این بنا از فایبر سمنت استفاده نموده اند. فایبر سمنت ترکیب عالی از زیبایی ، سنت و مدرنیته را به شما ارئه می دهد. شما با استفاده از فایبر سمنت برد می توانید هر سبکی را در نمای خود ارائه دهید چه خواسته شما از نما کلاسیک باشد و چه مدرن این فایبر سمنت است که شما را قانع خواهد کرد.

فایبرسمنت ارزانترین نمای ساختمان

صفحات سیمانی سمنت برد «فایبر سمنت برد»، یکی از بهترین و زیباترین پوشش‌های نما برای ساختمان‌های مختلف هستند. این فناوری جزء فناوری‌های تأیید شده مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی است. به لحاظ خواص و ترکیبات، کنامیت ترکیبی از سیمان، الیاف سلولز، آب و هوا است که با استاندارهای جهانی تهیه شده است. فایبرسمنت ایرانی کنامیت، نسبت به باقی متریال‌های نماسازی ساختمان ارزان‌ترین و مناسب‌ترین است.

تکنولوژی پیشرفته و اتوماسیون ( هوشمند سازی خط تولید ) به کاررفته در امر تولید پانل سیمانی فایبر سمنت برد ، این امکان را فراهم نموده است که محصول مورد نظر با قیمتی متعادل، رقابتی مناسب و کیفیتی ارزنده ارائه شود. جهت اطلاع از قیمت فایبر سمنت و سفارش این محصول می توانید با همکاران ما تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
 

واحد تحقیق و توسعه شرکت رزین چوب راش به عنوان یک واحد نمونه در تولید فایبر سمنت از برترین های این رده می باشد. این شرکت موفق به تولید محصول جدیدی به نام کنامیت ( فایبر سمنت برد ) گردیده است . هدف از تولید صنعتی پانل سیمان الیافی ( فایبر سمنت برد ) در جهت صنعتی سازی ساختمان و دورشدن از ساخت و ساز سنتی می باشد که باعث حذف کارهای اضافی شده و موجب سبک سازی ساختمان می گردد.

 

  • معصومه بیات
  • ۰
  • ۰

مهم ترین بیماری های برنج که باید بدایند : برنج یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که در قاره آسیا تولید می‌شود. بزرگترین تولیدکننده برنج دنیا چین و بعد از آن هند است. این ماده نقش بسیار مهمی در تامین غذا در بسیاری از کشورهای آسیایی دارد. برای تولید برنج با کیفیت و جلوگیری از ضایعات آن باید با بیماری‌ها و آفات آشنا شویم.

مهم ترین بیماری های برنج که باید بدایند

بیماری بلاست برنج

نوعی بیماری قارچی هست که در برگ، ساقه، دم خوشه، دانه و برگ به جز ریشه دیده می‌شود. علائم بیماری به شکل لکه‌های خاکستری با حاشیه کشیده وسط لکه‌ها خاکستری و اطراف آن لکه‌های قهوه‌ای دیده می‌شود. اگر دم خوشه آلوده شود خسارت بسیار سنگین است. هوای سرد و رطوبت زیاد هوا این بیماری را شدیدتر می‌کند.

مهم ترین بیماری های برنج که باید بدایند

کنترل بیماری بلاست برنج

  • انجام زودتر خزانه کاری
  • از بذر و کلش آلوده استفاده نشود(استفاده از بذر سالم)
  • مقدار سیلیسیم خاک را با افزودن سیلیکات کلسیم و کمپوست اضافه شود
  • از بین بردن بقایای گیاهی
  • ضدعفونی کردن بذر
  • استفاده از ارقام مقاوم
  • بررسی گزارشات آب و هوایی

بیماری لکه قهوه‌ای برنج

در این بیماری بذرها سیاه شده و کپک می‌زند که باعث می‌شود جوانه نزند. در مرحله گیاهچه‌ای یا نشائی باعث کوچک ماندن برگ‌ها و ضعیف شدن آنها می‌شود. خسارت سوم مربوط به کوچک و چروکیده ماندن دانه‌ها می‌باشد که در زمان خرمن کوبی به راحتی خرد می‌شوند. نقاط قهوه‌ای ابتدا به اندازه سر سوزن است و کم کم بزرگتر می‌شود.

کنترل بیماری لکه قهوه‌ای برنج

  • کاشت ارقام مقاوم و ضدعفونی کردن بذرها قبل از کاشت
  • از بین بردن بقایای محصولات سال قبل و علف‌های هرز
  • جلوگیری از ورود آب از مزارع آلوده به مزارع سالم
  • انجام تغذیه صحیح، آبیاری و زهکشی مناسب

بیماری پوسیدگی طوقه برنج

این بیماری به دلیل نوعی قارچ به نام ژیبرلا بوجود می‌آید و بوته‌های آلوده نازک و سبز مایل به زرد است. تعداد پنجه‌های بوته‌های آلوده کم است و برگ‌ها لوله‌ای شده و می‌سوزند. بذرهایی که بوجود می‌آید توخالی است. محل اتصال بوته به خاک سیاه شده یا توده های سفید قارچ روی آن وجود دارد.

استفاده از بذرهای سالم، ضدعفونی بذر و سم‌پاشی، استفاده از ارقام مقاوم

بیماری سوختگی غلاف برگ برنج(شیت بلایت)

لکه‌های بیضی به رنگ سبز خاکستری که به تدریج گسترش پیدا می‌کند. مرکز لکه‌ها سفید و اطراف آنها قهوه‌ای است. در محیط مرطوب روی سطح غلاف برگ پوشش سفید رنگی ایجاد می‌شود.
کنترل بیماری استفاده از ارقام مقاوم مانند ارقام کم پنجه و پابلند-کاهش تراکم کاشت- ضدعفونی بذرها و سم‌پاشی- استفاده از ترکیات کودی برای بر طرف کردن کمبود روی و مس

بیماری سوختگی باکتریایی برگ برنج

بیماری‌های باکتریایی برنج روی برگ، غلاف و دانه دیده می‌شوند. دارای علائمی مانند سوختگی برگ‌ها و پژمردگی و زرد شدن آنها است. باکتری‌ها از طریق روزنه‌ها یا زخم‌ها وارد گیاه می‌شود و پس از تکثیر به شکل عصاره از لکه‌های روی برگ خارج می‌شود که بوسیله باد یا باران آلودگی را منتقل می‌کند.

مهم ترین بیماری های برنج که باید بدایند

کنترل بیماری سوختگی باکتریایی برگ برنج

ضدعفونی کردن بذرها با آب گرم 57 درجه سانتی‌گراد به مدت 10 دقیقه یا قارچ‌کش‌هایی مانند اکسی کلرور مس- از بین بردن علف‌های هرز و بقایای گیاهان فصل قبلی

عدم استفاده زیاد از کودهای نیتروژنه و کاربرد بیشتر کودهایی مانند سولفات پتاسیم

برنج ایرانی مرغوب را از کجا بخریم؟

با توجه به اینکه دلالان این حرفه بسیار زیاد شده اند و برای افزایش فروش برنج مرغوب و با کیفیت را با نمونه پایین تر ترکیب می کنند و قیمت برنج را پایین تر می فروشند. با این اوصاف ما به شما پیشنهاد می کنیم که خرید برنج خود را از برنج آراتا رحیمی انجام دهید که تمامی محصولات آن با کیفیت و مرغوب می باشد و با استاندارد های لازمه تولید و بسته بندی می شود.

فرآیند خرید برنج در فروشگاه اینترنتی برنج ایرانی، به دو صورت انجام میشود.

روش اول: خرید آنلاین برنج از فروشگاه اینترنتی و پرداخت آنلاین هزینه ی آن ( بعد از تکمیل فرآیند خرید، کارشناسان ما در سریعترین زمان، برنج شما را به آدرس درج شده در هنگام خرید، ارسال می نمایند.)

 

روش دوم: خرید به صورت ثبت سفارش: عموماً این روش برای خرید های بالای 500 کیلوگرم استفاده میشود ، چرا که حجم خرید بسیار بالا می باشد و برای امور تجاری مورد بهره برداری قرار می گیرد، لذا به همین منظور، می توانید خرید برنج مورد نیاز را از طریق فرم ثبت سفارش خرید برنج، تکمیل نمایید تا کارشناسان ما، در اسرع وقت، فرآیند ثبت سفارش شما را پیگیری نمایند.)

  • معصومه بیات
  • ۰
  • ۰

همه چیز درباره رژیم غذایی قلیایی  : رژیم قلیایی مبتنی بر این ایده است که جایگزینی غذاهای تشکیل دهنده اسید که می تواند سلامتی را بهبود بخشد. طرفداران این رژیم حتی ادعا می کنند که می تواند به مبارزه با بیماری های جدی مانند سرطان کمک کند. در این مقاله به بررسی موارد مربوط به رژیم غذایی قلیایی می پردازیم.

رژیم قلیایی چیست؟

رژیم قلیایی همچنین به عنوان رژیم غذایی اسید قلیایی یا رژیم خاکستر قلیایی شناخته می شود.فرض آن این است که رژیم غذایی شما می تواند مقدار pH - یا اندازه گیری میزان اسیدیته یا قلیایی - بدن شما را تغییر دهد.

متابولیسم شما - تبدیل غذا به انرژی - بعضی اوقات با آتش مقایسه می شود. هر یک شامل یک واکنش شیمیایی است که یک توده جامد را تجزیه می کند.

با این حال ، واکنش های شیمیایی در بدن شما به صورت کند و کنترل شده انجام می شود.

هنگامی که همه چیز می سوزد ، یک خاکستر باقی مانده باقی می ماند. به همین ترتیب ، غذاهایی که می خورید ، باقیمانده "خاکستر" را نیز می نامند که به عنوان زباله های متابولیک شناخته می شود.

همانطور که معلوم است ، این ضایعات متابولیکی می تواند قلیایی - که به آن خنثی نیز گفته می شود - یا اسیدی باشد. طرفداران این رژیم ادعا می کنند که زباله های متابولیک می توانند بر اسیدیته بدن شما تأثیر بگذارد.

به عبارت دیگر ، اگر غذاهایی بخورید که خاکستر اسیدی را ترک کنند ، خون شما را اسیدی تر می کند. اگر غذاهایی بخورید که خاکستر قلیایی را نابود کنند ، خون شما قلیایی تر می شود.

طبق فرضیه اسید خاکستر ، خاکستر اسیدی شما را در معرض بیماری قرار می دهد ، در حالی که خاکستر قلیایی محافظ محسوب می شود.

با انتخاب غذاهای قلیایی بیشتر ، باید بتوانید بدن خود را "قلیایی" کرده و سلامتی را بهبود بخشید.

اجزای غذایی که یک خاکستر اسیدی را از بین می برند شامل پروتئین ، فسفات و گوگرد است ، در حالی که اجزای قلیایی شامل کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند .

برخی از گروه های غذایی، اسیدی ، قلیایی یا خنثی به حساب می آیند:

►خواکی های اسیدی: گوشت ، مرغ ، ماهی ، لبنیات ، تخم مرغ ، غلات و الکل.

►خنثی: چربی های طبیعی ، نشاسته ها و قندها.

►قلیایی: میوه ها ، آجیل ها ، حبوبات و سبزیجات.

نظر طرفداران رژیم غذایی قلیایی

به گفته طرفداران رژیم غذایی قلیایی ، زباله های متابولیک - یا خاکستر - که از سوزاندن مواد غذایی باقی مانده است می توانند به طور مستقیم بر اسیدیته یا قلیایی بدن شما تأثیر بگذارند.

مقدار pH های منظم در بدن شما

هنگام بحث در مورد رژیم غذایی قلیایی ، درک pH اهمیت دارد. به عبارت ساده ، pH اندازه گیری چربی اسیدی یا قلیایی است.

مقدار pH از 0 تا 14 متغیر است:

♦اسیدی: 0.0-6.9

♦خنثی: 7.0

♦قلیایی: 7.1-14.0

بسیاری از طرفداران این رژیم پیشنهاد می کنند که افراد بر pH ادرار خود نظارت داشته باشند تا از قلیایی بودن آن (بیش از 7) و اسیدی بودن آن (زیر 7) اطمینان حاصل شود.

با این وجود ، توجه داشته باشید که pH در بدن شما بسیار متفاوت است. در حالی که بعضی از قسمت ها اسیدی هستند ، برخی دیگر قلیایی هستند - سطح مشخصی وجود ندارد.

معده شما با اسید هیدروکلریک پر شده است و به آن pH 2-3-3 می دهد - این بسیار اسیدی است. این اسیدیته برای تجزیه مواد غذایی ضروری است.

از طرف دیگر ، خون انسان همیشه کمی قلیایی است و pH آن برابر با 7.36-44.44 است

هنگامی که pH خون شما از حد طبیعی خارج شود ، در صورت عدم درمان ممکن است کشنده باشد

با این حال ، این تنها در موارد بیماری خاص - مانند کتوواکیدوز ناشی از دیابت ، گرسنگی یا مصرف الکل - اتفاق می افتد و ارتباط چندانی با رژیم شما ندارد .

مقدار pH میزان اسیدیته یا قلیائیت یک ماده را اندازه گیری می کند. به عنوان مثال ، اسید معده بسیار اسیدی است ، در حالی که خون کمی قلیایی است.

غذا بر pH ادرار شما تأثیر می گذارد ، اما نه بر خون شما

برای سلامتی شما بسیار مهم است که pH خون شما ثابت بماند.

اگر قرار باشد خارج از محدوده طبیعی قرار بگیرد ، سلولهای شما متوقف می شوند و در صورت عدم درمان بسیار سریع می میرید.

به همین دلیل بدن شما برای تنظیم دقیق تراز pH خود روشهای مؤثر بسیاری دارد. این به عنوان هموستاز اسید پایه شناخته شده است.

در واقع ، تغییر مقدار pH خون در افراد سالم تقریباً غیرممکن است ، اگرچه نوسانات ناچیز در محدوده طبیعی ممکن است رخ دهد.

با این حال ، غذا می تواند به طور قطع مقدار pH ادرار شما را تغییر دهد - اگرچه تأثیر آن تا حدودی متغیر است

دفع اسیدها در ادرار شما یکی از اصلی ترین راه هایی است که بدن شما تنظیم pH خون را انجام می دهد.

اگر یک استیک بزرگ بخورید ، چندین ساعت بعد از آنکه بدن شما زباله های متابولیکی را از سیستم شما خارج می کند ، ادرار شما اسیدی تر می شود.

بنابراین ، pH ادرار شاخص ضعیفی از pH کلی بدن و سلامت عمومی است. همچنین می تواند تحت تأثیر عوامل دیگری غیر از رژیم غذایی باشد.

نتیجه گیری مبحث ph

بدن شما سطح pH خون را تنظیم می کند. در افراد سالم ، رژیم غذایی به میزان قابل توجهی بر pH خون تأثیر نمی گذارد - اما می تواند pH ادرار را تغییر دهد.

غذاهای تشکیل دهنده اسید و پوکی استخوان

پوکی استخوان یک بیماری پیشرونده استخوانی است که با کاهش محتوای مواد معدنی استخوان مشخص می شود.این بیماری بخصوص در بین زنان یائسه بسیار شایع است و می تواند خطر شکستگی را به شدت افزایش دهد.

بسیاری از طرفداران رژیم های قلیایی بر این باورند که ، برای حفظ pH خون ثابت ، بدن شما مواد معدنی قلیایی مانند کلسیم را از استخوان های شما می گیرد تا اسیدهای موجود در غذاهای تشکیل دهنده اسید را بافر کند.

طبق این تئوری ، رژیم های تشکیل دهنده اسید ، مانند رژیم غذایی استاندارد غربی ، باعث از بین رفتن تراکم مواد معدنی استخوان خواهد شد. این نظریه به عنوان "فرضیه اسید خاکستر پوکی استخوان" شناخته شده است.

با این حال ، این نظریه عملکرد کلیه های شما را که برای از بین بردن اسیدها و تنظیم pH بدن ضروری است ، نادیده می گیرد.

کلیه یونهای بی کربنات تولید می کند که اسیدها را در خون شما خنثی می کند و بدن شما را قادر می سازد تا از نزدیک pH خون را کنترل کند

دستگاه تنفسی شما در کنترل pH خون نیز نقش دارد. هنگامی که یونهای بی کربنات از کلیه های شما به اسیدهای موجود در خون شما متصل می شوند ، آنها دی اکسید کربن را که شما تنفس می کنید ، تشکیل می دهند و آب را بیرون می آورید.

فرضیه اسید خاکستر همچنین یکی از محرکهای اصلی پوکی استخوان را از بین می برد - از بین رفتن کلاژن پروتئین از استخوان .

از قضا ، این از بین رفتن کلاژن به شدت با سطح پایین دو اسید - orthosilicic و اسید اسکوربیک یا ویتامین C - در رژیم شما مرتبط است .

به خاطر داشته باشید که شواهد علمی که اسید رژیم غذایی را با تراکم استخوان یا خطر شکستگی مرتبط می کند ، مخلوط شده است. در حالی که بسیاری از مطالعات مشاهده هیچ ارتباطی پیدا نکرده اند ، برخی دیگر پیوند قابل توجهی را پیدا کرده اند (منبع 13Trusted ، 14Trusted Source ، منبع 15Trusted ، منبع 16Trusted ، 17Trusted Source).

آزمایشات بالینی - که دقیق تر به نظر می رسند - نتیجه گرفته اند که رژیم های غذایی اسیدی هیچ تاثیری بر میزان کلسیم بدن ندارند (9Trusted Source، 18، 19Trusted Source).

در هر صورت ، این رژیم ها با افزایش احتباس کلسیم و فعال کردن هورمون IGF-1 ، که باعث ترمیم عضلات و استخوان ها می شود ، سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد (20Trusted Source، 21Trusted Source)

به همین ترتیب ، یک رژیم با پروتئین بالا و تشکیل اسید احتمالاً با سلامت بهتر استخوان ها مرتبط است

نتیجه گیری تاثیر رژیم قلیایی بر سلامت استخوان ها

اگرچه شواهد متفاوت هستند ، اما اکثر تحقیقات از این تئوری پشتیبانی نمی کنند که رژیم های غذایی اسیدی به استخوان های شما آسیب می رسانند. پروتئین ، ماده مغذی اسیدی ، حتی به نظر می رسد مفید باشد.اما قطعا رژیم قلیایی و نوشیدن آب قلیایی در پیشگیری از پوکی استخوان موثر هستند.

اسیدیته و سرطان

بسیاری از افراد معتقدند که سرطان فقط در محیط اسیدی رشد می کند و با رژیم غذایی قلیایی قابل درمان با سنگ معدنی است.

با این حال ، بررسی های جامع در مورد رابطه بین اسیدوز ناشی از رژیم غذایی - یا افزایش اسیدیته خون ناشی از رژیم - و سرطان نتیجه می گیرند که هیچ ارتباط مستقیمی وجود ندارد (22Trusted Source، 23Trusted Source).

در مرحله اول ، مواد غذایی به طور قابل توجهی بر pH خون تأثیر نمی گذارند (8 منبع معتبر ، منبع 24Trusted).

دوم ، حتی اگر فرض کنید غذا می تواند مقدار pH خون یا بافتهای دیگر را تغییر دهد ، سلولهای سرطانی محدود به محیطهای اسیدی نمی شوند.

در حقیقت ، سرطان در بافت طبیعی بدن رشد می کند ، که pH آن کمی قلیایی 7.4 است. بسیاری از آزمایش ها با موفقیت سلول های سرطانی را در یک محیط قلیایی رشد داده اند (25 منبع معتبر).

و در حالی که تومورها در محیطهای اسیدی سریعتر رشد می کنند ، تومورها خود این اسیدیته را ایجاد می کنند. این محیط اسیدی نیست که سرطان را ایجاد می کند ، بلکه سرطانی است که محیط اسیدی را ایجاد می کند (26 منبع معتبر). بنابراین باید در رژیم افراد دارای سرطان مواد غذایی قلیایی و نوشیدنی هایی قلیایی قرار داد.

خلاصه

هیچ ارتباطی بین رژیم غذایی تشکیل اسید و سرطان وجود ندارد. سلول های سرطانی همچنین در محیط های قلیایی رشد می کنند.اما باید در هنگام بروز سرطان محیط بدن را قلیایی کرد تا از پیشرفت سرطان جلوگیری نمود.

رژیم های انسان های پیشین

بررسی تئوری اسید قلیایی از دیدگاه تکاملی و علمی اختلافات را نشان می دهد.

یک مطالعه که تخمین می زند 87٪ از انسانهای پیش از کشاورزی رژیمهای غذایی قلیایی مصرف می کنند ، بحث اصلی درمورد رژیم غذایی قلیایی مدرن را تشکیل می دهند (27 منبع معتبر).

تحقیقات اخیر تقریبا نشان می دهد که نیمی از انسان های قبل از کشاورزی رژیم های غذایی قلیایی خالص خورده اند ، در حالی که نیمی دیگر رژیم های تشکیل دهنده اسید خالص خورده اند (28Tusted Source).

به خاطر داشته باشید که اجداد دورافتاده ما با دسترسی به غذاهای متنوع ، در اقلیم های بسیار متفاوت زندگی می کردند. در حقیقت ، افراد بیشتر به سمت استوا ، به دور از مناطق گرمسیری حرکت می کنند (29 منبع معتبر) رژیم های اسیدی رایج بودند.

علیرغم این واقعیت که تقریبا نیمی از شکارچیان مشغول خوردن رژیم غذایی اسیدپاشی خالص بودند ، اعتقاد بر این است که بیماریهای مدرن بسیار کمتر متداول بوده اند (30).

خلاصه

مطالعات فعلی حاکی از آن است که نیمی از رژیمهای غذایی اجدادی به ویژه در بین افرادی که به دور از خط استوا زندگی می کردند اسید ساز بودند.

رژیم قلیایی کاملاً سالم است ، ضمن اینکه غذاهای فرآوری شده را محدود می کند ، مصرف زیاد میوه ، سبزیجات و غذاهای گیاهی سالم را ترغیب می کند.

برخی مطالعات نشان می دهد که اثرات مثبتی در زیرمجموعه های بسیار کمی از جمعیت وجود دارد - رژیم غذایی قلیایی ، پروتئین کم ، ممکن است به نفع مبتلایان به بیماری مزمن کلیه باشد (31 منبع معتبر).

به طور کلی رژیم قلیایی سالم است زیرا بر اساس غذاهای کامل و غیر فرآوری شده است. هیچ مدرک معتبری نشان نمی دهد که این ارتباط با سطح pH دارد.

از کجا مواد غذایی قلیایی تهیه کنیم؟

مواد غذایی که در مطلب بالا ذکر شد را می توانید از هر فروشگاهی تهیه نمایید اما آسانترین راه برای قلیایی کردن بدن ، نوشیدن آب قلیایی است . شما می توانید آب قلیایی لوکساب را از نزدیکترین سوپر مارکت و فروشگاه های زنجیره ای تهیه نمایید.

  • معصومه بیات